Nye drivere av golfbanen

Nye eiere og drivere av golfbanen og tennisbanene

I fjor høst kjøpte Skaaret Holding AS 75% av aksjene i Golf Hemsedal AS. Skaaret Holding AS er et selskap som har lang erfaring i å drive og bygge golfbaner. I dag driver de en av Norges beste golfbaner i Holtsmark Golf. I tillegg til p drive den banen har de også bygget, eller utbedret ca 30 baner i Norge.

Golf Hemsedal AS har nå tatt over all drift av golfbanen og tennisbanen. Det ble klart på årsmøtet til Hemsedal Golfklubb der driftsavtalen mellom klubben og Golf Hemsedal AS ble godkjent. Ved å benytte seg av den ekspertisen som Skaaret Holding AS sitter på vil vi nå kunne heve kvaliteten på banen og anlegget generelt. Imidlertid er ikke det noe som er gjort over natten. Dette er et arbeid som vil ta tid.

Allerede i høst (før snøen kom) vertikalskar, luftet og resådde vi alle greenene. I tillegg har de vært dekket med vekstduk og plast gjennom vinteren slik at vi forhåpentligvis kan åpne på fine greener fra dag 1. Som dere vet er det fortsatt mye snø på banen, så det er litt tidlig å si om tiltakene vi gjorde i høst blir en suksess.

Gjennom sesongen er planen at vi skal jobbe kontinuerlig med å forbedre kvaliteten på banen. Vi vil også sammen med Hemsedal GK sette opp turneringer og Veien til Golf kurs. Vi håper dette vil engasjere den lokale Hemsedølingen.

Når vi nærmer oss sesongstart vil vi selvfølgelig komme med mer informasjon. Det er viktig for oss at dere som er hyppige brukere av anlegget skal føle at dere får den informasjonen dere vil ha. Som dere sikkert allerede har fått med dere så er nye nettsider også laget.

Hvis det er noe dere lurer på er det bare å sende oss en mail. Ny kontaktmail er post@golfhemsedal.no

Vi gleder oss til sesongstart.